Medior Consultant

Medior Consultant

PSI Amersfoort

Wat is vereist?

  • HBO- / WO-diploma of WO werk- en denkniveau
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring
  • Kennis van en ervaring met inkoop-, aanbestedings- en/of algemene organisatieprocessen
  • Bewust van digitalisering in het fysieke domein
  • Sterke communicatieve, analytische en intermenselijke vaardigheden
  • Leergierig, nieuwsgierig, stressbestendig en gestructureerd

Wat krijg je?

  • Vanaf €3.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 16 tot 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen (o.b.v. een fulltime dienstverband)
  • Jaarlijks opleidingsbudget van €7.500
  • Telefoon, laptop, NS Business Card 1e klas, pensioenregeling, winstuitkering
  • Thuiswerkmogelijkheden

Wat doe je?

  • 50% Afspraken met klanten
  • 30% Aanbestedingsdocumenten / adviesopdrachten opstellen
  • 20% Interne werkzaamheden

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Edith Weersink

Directeur / Senior Adviseur

Vacature

Als Medior Consultant bij PSI Inkoop ben je verantwoordelijk voor aanbestedingen van klanten in de publieke sector, voornamelijk gemeenten, overheidsinstellingen en waterschappen. Je begeleidt zelfstandig (inkoop)adviesopdrachten en aanbestedingen, maar ondersteunt ook Senior Consultants bij complexe aanbestedingstrajecten.

Wanneer een klant een nieuwe aanbesteding aanvraagt, organiseer je een startgesprek waarin je zoveel mogelijk informatie probeert te verzamelen. Je stelt vast wie de stakeholders zijn en wat het doel is van de aanbesteding. Na het startgesprek bepaal je de strategie en begin je het met opstellen van het aanbestedingsdocument. Soms helpt een Junior Consultant je met het operationele gedeelte hiervan. 

Bij je eigen opdrachten en aanbestedingen ben je eindverantwoordelijk voor het resultaat en ontferm je je ook over de communicatie met de opdrachtgever. Je hebt algemene projectoverleggen waarin je, afhankelijk van de projectfase, de lopende zaken bespreekt en alle keuzes afstemt. 

Je werkt in een team met zes andere Consultants van verschillende senioriteitsniveaus en met verschillende kwaliteiten. De opdrachten worden onder jullie verdeeld op basis van je interessegebied en kennisprofiel. Soms werk je langere tijd aan opdrachten bij de klant op locatie. Je werkt aan verschillende projecten tegelijk, dus het is van belang dat je het overzicht hierin weet te bewaren.

Als je het leuk vindt om de ene dag in gesprek te gaan met stakeholders en de andere dag documenten uit te schrijven achter je laptop, en je het niet erg vindt dat opdrachten soms anders lopen dan verwacht, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Medior Consultant

Op een leuke dag heb je een interessant gesprek buiten de deur met een nieuwe opdrachtgever over een project dat jij gaat begeleiden. ‘s Middags werk je een aantal documenten uit en haal je een broodje met je collega’s.

Op een minder leuke dag ben je druk bezig met een document voor een opdracht dat dezelfde dag af moet zijn. Vanwege de deadline moet je lang doorwerken. Dit kun je gelukkig later weer compenseren.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
    • Afspraak met klant
    • Lunch
    • Mail bijwerken
    • Overleg met Junior Adviseur
    • Adviesdocument uitwerken
    • Lunch
    • Startgesprek met opdrachtgever
    • Strategie uitwerken
    • Overleg met Senior Adviseur
    • Intern overleg
    • Afspraak met klant
    • Aanbestedingsdocument uitwerken
    • Beoordelingsgesprek doornemen
    • Overleg met collega
    • Aanbestedingsdocument uitwerken
    • Telefonisch overleg met klant
    • Mail bijwerken
    • Urenadministratie
    • Offerte opstellen
    • Lunch
    • Afspraak voorbereiden
    • Interne evaluatie
    • Beoordelingsbijeenkomst met klant
    • Lunch
    • Mail bijwerken
    • Afspraak met klant
    • Offerte opstellen
    • Afspraak met klant

Voorbeeld uit de praktijk

Een opdrachtgever wil een aflopend contract opnieuw aanbesteden. Hoe ga je te werk?

Dit is de eerste stap van een inkooptraject. Samen met de opdrachtgever bekijk je of het contract aanbesteden de situatie oplost, en of er eventueel andere mogelijkheden zijn. In het startgesprek breng je dit in kaart aan de hand van een aantal vragen, zoals wie de huidige contractant is en wanneer het contract afloopt.

Door je goed in te lezen en goed door te vragen wordt de behoefte van de opdrachtgever duidelijk. Op basis van deze behoefte en jouw verzamelde informatie, stel je - eventueel samen met een Junior Adviseur - een (inkoop)strategie op.

In deze strategie benoem je zaken als de wijze van aanbesteden, het contracttype, de planning en de benodigde projectteamleden. Je bent als medior zelf verantwoordelijk voor de aanpak van het project.

Groeipad

Je bepaalt je eigen opleidingsplan in je jaarlijkse ontwikkelingsplan. Je krijgt een jaarlijks opleidingsbudget van € 1.000 en afhankelijk van je jaarplan kunnen daar aanvullende afspraken over gemaakt worden.

Junior Consultant
Medior Consultant
Senior Consultant

Werken bij PSI

PSI is in 1996 opgericht met als doel om organisaties te helpen met hun inkoop- en contractmanagement. In de loop der jaren is de focus komen te liggen op opdrachten in het fysieke domein en ICT. Het bedrijf ondersteunt organisaties met adviesdiensten rondom inkoop en aanbesteding, en helpt klanten met inkoopvraagstukken. Daar zit vaak een organisatiegerelateerde uitdaging achter. PSI onderzoekt die ook, waardoor de adviseurs betere oplossingen kunnen bieden. Daarnaast helpt PSI organisaties op het gebied van organisatieontwikkeling en informatiemanagement.

Er is veel persoonlijk contact (zowel privé- als werkgerelateerd) en aan de ontwikkeling van de medewerker wordt veel aandacht besteed. Zo kom je binnen in een uitgebreid inwerktraject, krijg je persoonlijke coaching, wordt het jaarplan samen opgesteld en is er eens per kwartaal aan groeidag. Er is sprake van veel vrijheid, afwisseling en eigen verantwoordelijkheid, ervaren de werknemers een goede werk-privébalans en is de sfeer die er binnen het team hangt informeel. Het kantoor van PSI is gevestigd in Amersfoort, maar op het moment wordt er vooral thuisgewerkt.

  • Hoofdkantoor in Amersfoort
  • 7 werknemers
  • Actief in Nederland
  • 45% / 55%
  • Gem. leeftijd 40 jaar

Collega's

Karlijn Verschuur (26) - Adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde mijn kennis op inkoopgebied graag in de praktijk toe gaan passen. Daarbij leek de functie van Adviseur mij het meest leerzaam, omdat je vaak meerdere opdrachtgevers hebt en dus veel kennis opdoet bij verschillende projecten. Bij PSI kreeg ik deze kans en ik leer nog iedere dag enorm veel. Daarnaast trok het mij erg aan dat PSI een relatief klein bedrijf is en ik direct een goede sfeer voelde.

Wat heb je gestudeerd?
Bachelor Facility Management aan Saxion Hogescholen

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, lezen en uit eten gaan

Laurens Goudriaan (54) - Directeur en Senior Adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik vind PSI een mooie organisatie. De mensen in het team, de opdrachtgevers en de opdrachten, de dienstverlening... Het mooiste is eigenlijk wel de ambitie: om te ontwikkelen en om onszelf te verbeteren. Daar een bijdrage aan kunnen leveren was voor mij aanleiding om aan te sluiten.

Wat was je vorige baan?
Zelfstandig organisatieadviseur

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, theater en concerten bezoeken, sporten en sport kijken

Edith Weersink (57) - Directeur en Senior Adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik ZZP'er. Ik vond het leuk om naast het uitvoeren van opdrachten voor klanten, ook ondernemer te zijn en een bedrijf te leiden. Dat is PSI geworden. De veelzijdigheid van mijn functie vind ik het allerleukste van mijn werk.

Wat was je vorige baan?
Zelfstandig Aanbestedingsadviseur

Wat doe je in je vrije tijd?
Roeien, wielrennen, sport kijken, lezen en tuinieren

Corline Hazenoot (30) - Medior Adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij PSI heb ik maatschappelijke impact door gemeenten en overheden te ontzorgen en te prikkelen.

Wat was je vorige baan?
Tenderspecialist

Wat doe je in je vrije tijd?
Gamen en wandelen

Sollicitatieproces

Gesprek met twee medewerkers
± 2 weken
Gesprek met de directie
± 2 weken
Je hebt de baan!

Interessante baan?