Wat is vereist?
- HBO- / WO-diploma of WO werk- en denkniveau
- Minimaal 3 jaar relevante werkervaring
- Kennis van en ervaring met inkoop-, aanbestedings- en/of algemene organisatieprocessen
- Bewust van digitalisering in het fysieke domein
- Sterke communicatieve, analytische en intermenselijke vaardigheden
- Leergierig, nieuwsgierig, stressbestendig en gestructureerd
Wat krijg je?
- Vanaf €3.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 16 tot 40-urige werkweek
- 25 vakantiedagen (o.b.v. een fulltime dienstverband)
- Jaarlijks opleidingsbudget van €7.500
- Telefoon, laptop, NS Business Card 1e klas, pensioenregeling, winstuitkering
- Thuiswerkmogelijkheden
Wat doe je?
- 50% Afspraken met klanten
- 30% Aanbestedingsdocumenten / adviesopdrachten opstellen
- 20% Interne werkzaamheden
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Medior Consultant bij PSI Inkoop ben je verantwoordelijk voor aanbestedingen van klanten in de publieke sector, voornamelijk gemeenten, overheidsinstellingen en waterschappen. Je begeleidt zelfstandig (inkoop)adviesopdrachten en aanbestedingen, maar ondersteunt ook Senior Consultants bij complexe aanbestedingstrajecten.
Wanneer een klant een nieuwe aanbesteding aanvraagt, organiseer je een startgesprek waarin je zoveel mogelijk informatie probeert te verzamelen. Je stelt vast wie de stakeholders zijn en wat het doel is van de aanbesteding. Na het startgesprek bepaal je de strategie en begin je het met opstellen van het aanbestedingsdocument. Soms helpt een Junior Consultant je met het operationele gedeelte hiervan.
Bij je eigen opdrachten en aanbestedingen ben je eindverantwoordelijk voor het resultaat en ontferm je je ook over de communicatie met de opdrachtgever. Je hebt algemene projectoverleggen waarin je, afhankelijk van de projectfase, de lopende zaken bespreekt en alle keuzes afstemt.
Je werkt in een team met zes andere Consultants van verschillende senioriteitsniveaus en met verschillende kwaliteiten. De opdrachten worden onder jullie verdeeld op basis van je interessegebied en kennisprofiel. Soms werk je langere tijd aan opdrachten bij de klant op locatie. Je werkt aan verschillende projecten tegelijk, dus het is van belang dat je het overzicht hierin weet te bewaren.
Als je het leuk vindt om de ene dag in gesprek te gaan met stakeholders en de andere dag documenten uit te schrijven achter je laptop, en je het niet erg vindt dat opdrachten soms anders lopen dan verwacht, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke dag heb je een interessant gesprek buiten de deur met een nieuwe opdrachtgever over een project dat jij gaat begeleiden. ‘s Middags werk je een aantal documenten uit en haal je een broodje met je collega’s.
Op een minder leuke dag ben je druk bezig met een document voor een opdracht dat dezelfde dag af moet zijn. Vanwege de deadline moet je lang doorwerken. Dit kun je gelukkig later weer compenseren.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
- 19:00
-
- Afspraak met klant
- Lunch
- Interne werkzaamheden
- Mail bijwerken
- Overleg met Junior Adviseur
- Adviesdocument uitwerken
-
- Keek op de week
- Lunch
- Startgesprek met opdrachtgever
- Strategie uitwerken
- Overleg met Senior Adviseur
- Intern overleg
- Afspraak met klant
- Aanbestedingsdocument uitwerken
-
- Lunch
- Beoordelingsgesprek doornemen
- Aanbestedingsdocument uitwerken
- Overleg met collega
- Aanbestedingsdocument uitwerken
- Telefonisch overleg met klant
- Mail bijwerken
- Urenadministratie
- Offerte opstellen
-
- Lunch
- Afspraak met klant
- Afspraak voorbereiden
- Interne evaluatie
- Beoordelingsbijeenkomst met klant
-
- Groeidag
- Lunch
- Mail bijwerken
- Afspraak met klant
- Offerte opstellen
- Afspraak met klant
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Je bepaalt je eigen opleidingsplan in je jaarlijkse ontwikkelingsplan. Je krijgt een jaarlijks opleidingsbudget van € 1.000 en afhankelijk van je jaarplan kunnen daar aanvullende afspraken over gemaakt worden.
Werken bij PSI
PSI is in 1996 opgericht met als doel om organisaties te helpen met hun inkoop- en contractmanagement. In de loop der jaren is de focus komen te liggen op opdrachten in het fysieke domein en ICT. Het bedrijf ondersteunt organisaties met adviesdiensten rondom inkoop en aanbesteding, en helpt klanten met inkoopvraagstukken. Daar zit vaak een organisatiegerelateerde uitdaging achter. PSI onderzoekt die ook, waardoor de adviseurs betere oplossingen kunnen bieden. Daarnaast helpt PSI organisaties op het gebied van organisatieontwikkeling en informatiemanagement.
Er is veel persoonlijk contact (zowel privé- als werkgerelateerd) en aan de ontwikkeling van de medewerker wordt veel aandacht besteed. Zo kom je binnen in een uitgebreid inwerktraject, krijg je persoonlijke coaching, wordt het jaarplan samen opgesteld en is er eens per kwartaal aan groeidag. Er is sprake van veel vrijheid, afwisseling en eigen verantwoordelijkheid, ervaren de werknemers een goede werk-privébalans en is de sfeer die er binnen het team hangt informeel. Het kantoor van PSI is gevestigd in Amersfoort, maar op het moment wordt er vooral thuisgewerkt.
- Hoofdkantoor in Amersfoort
- 7 werknemers
- Actief in Nederland
- 45% / 55%
- Gem. leeftijd 40 jaar